vendredi 12 novembre 2010

Malasgiu

Una nuvella di
Diana Egault




U sole s’arrizzava pianu pianu mentre ch’ellu apria l’ochji cù difficultà… Un rasgiu di lume passava à traversu à e tendine, è li venia in faccia cum’è per azziccà lu di matinata.
Fora, ci eranu dighjà i rimori abituali, a cità era discitata dipoi un pezzu… mughji di cumercianti chì pruclamavanu a qualità di i so prudutti, klaxon di vitture arrabbiati, mutori di tutte e razze, più luntanu, ogni tantu, a sirena di qualchì ambulenza...

S’era pisatu. Ed era in cucina à fà si un caffè per pruvà di sveglià si un pocu…Circava d’arricurdà si di i so sonnii, di a serata o ancu di l’astri ghjorni, ma nunda ùn li venia in capu.
Fora, u trostu criscia, i rimori si facianu più forti, guasi cum’è s’è u carrughju pudia infiltrà l’appartamenti di u quartieru è invadisce l’intimità di l’abitanti, senza vergogna.

Ùn a suppurtava più sta cità, vulia campà nantu à un’isula, solu, in u silenziu u più prufondu, nimu chì li passeria una telefunata, nimu per casticà lu, nimu per ublicà lu à travaglià…
‘Ssu malasgiu ch’ùn facia chè cresce dipoi qualchì tempu.
Fora…Quantu facia chì ùn era surtitu ? Ùn si n’arricurdava mancu più… u duttore, un mese fà à pocu pressu…è dipoi ? Avia durmitu... ma male… è po ?

U duttore li avia datu medecine per ritruvà u sonnu, ma per avà, nisun resultatu, malgradu nuttate di piombu. S’arrizzava dighjà fiaccu di una ghjurnata chì ùn era à principià.
Fora, avà era l’infernu, un tazzu da scimì, un trostu da pichjà si u capu contr’à i muri per ùn sente più nunda. Stu frombu perpetuale ch’ellu risentia… è guasi li venia a voglia di saltà per a finestra.

U trostu s’infiltrava in tutte e parte di a so persona. Era un fandomiu spaventevule, una prisenza malefica, si vulia strappà a pella per fà sorte u velenu, si sgrinfiava a faccia, vulia sente l’aria fresca nantu à u so visu…
Fora… e vitrine di i marcanti di televisione, si vidianu i flash di l’infurmazione di u ghjornu… Nunda di particulare, torna u presidente chì avia persu punti in l’opinione publica… u disimpiegu era à u so livellu u più forte… u celu era nivulatu à punente… è dipoi pocu : i morti senza nisuna spiecazione ; nunda di più chè di solitu…

I muri di l’appartamentu s’avvicinavanu per assuffucà lu, sudava di terrore, l’ochji spalancati circava di capì, e cellule di u so ciarbellu eranu in traccia di spinghje si… in un ultimu stintu di vita bulicavanu in a memoria pè ricustituì u scenariu.
Fora… Prublemi d’insumnia ogni tantu... U duttore… L’ordinanza… Ritornu in casa… L’angoscie… U sonnu di piombu… A fatica pisiva… E medicine… I sudori… U trostu in fondu di u so capu…

Ghjuntu à u livellu massimu di l’angoscia… sudori… vapori… visione di mostri chì u si vulianu manghjà… bocche aperte è denti pinzuti taccati di sangue… U trostu era insuppurtevule, circava un’ isciuta, l’aria, li ci vulia l’Aria.
Fora, l’infurmazione passavanu sempre in l’indifferenza generale, a ghjente marchjava in furia, pressati ch’elli eranu di vultà in casa… Una sirena d’ambulenza, una forma nantu à u catramu, u sangue chì curria da tutte e parte di i membri disarticulati… Un flash chì avisava a populazione nantu à l’effetti sicondarii di un trattamentu per a fatica cronica. Effeti murtali avianu dettu.

3 commentaires:

  1. infine una donna!

    bella scuperta...

    Chì angoscia, cresce pianu pianu prima di schiattà, brava

    iè ! in furia, un'isula deserta ! (cù internet è "tarrori è fantasia :))

    RépondreSupprimer
  2. ùn aghju signatu : Culomba

    RépondreSupprimer