dimanche 27 mars 2011

Neanderthal (3/3)

Una nuvella di
Stéphane Ancey

III.
Valle d’Aspe, Bearn, luni u 29-10-2012 versu 4 ore dopu miziornu.


E pecure sò impiaghjate dipoi un bellu pezzu, è l’animale misteriosu ùn hà più fattu parlà d’ellu.
Bilal hà lasciatu a cità sott’à una maltasgina di quelle chì vi cotranu l’osse à traversu i vistiti… avà face una mez’ora chì a so vittura atteppa sott’à u calafone. Hè sempre ghjornu, ancu di grazia. Ma cù sta nibbiaccia è sta neve chì ricopre tuttu ùn ci si vede mancu à un metru. Da a dumenica à u luni simu passati da a statina à l’inguernu. Accade suvente à st’epica, per sti lochi. Bilal hà prufittatu di e vacanze di i Santi per passà una simana in Pau cù Faustine… S’hè passatu qualcosa intrà di elli dui, in quellu caffè di u carrughju Mouffetard. Ùn hè micca vinutu quì per travaglià ma, postu ch’ell’hè quì, ne prufitta per chere qualchì rinsignamentu nant’à l’omu salvaticu di e Pirenee, ùn si sà mai… Dopu chì Faustine l’appii spiigatu u modu uperatoriu di u figataghjolu di a statina scorsa, si dice chì ci hè da fà qualcosa. Di tutta manera ind’è l’Hindu Kush per stu pocu ùn ci và micca, allora… poca vindetta saria nant’à stu cunnacciu di Lanchevin è tutta a so clicca, s’ellu pudia truvà qualcosa quì !
S’hà fattu insignà da Faustine e cuurdunate GPS di una posta ch’ella adopra di tantu in tantu per l’orsu, ind’una chjarina in furesta d’Issaux, à u centru di u settore induve sò accaduti i malasci pecurini di l’estate. Faustine ùn hà pussutu vene cun ellu, chì Larrieu l’hà mandata in Tulusa per dui ghjorni di furmazione. Quantunque, l’hà pussutu impristà un pocu di materiale : un apparechju fottò, una carabina, è dinù un’ arbaletta cù frecce ippodermiche anestesiante. 
Hè notte avà. Ingutuppatu nu u so sacc’à pelu, in fondu di a posta fatta di tavulette è di frasca arrimbata à un scogliu, in fondu à a chjarina, à traversu una piccula apartura, Bilal gode a billezza è a sulennità di stu locu magicu. Ùn neva più. Ma u celu hè sempre carcu di nivuloni zeppi, è a luna piena a si ghjoca cun elli à piattatella. Quand’ella sorte, o chì solu un ragiu trapana, ci si vede cum’è di ghjornu. Ci hè sempre qualchì fumaccia ligera à carrizzà i ghjallichi ghjimbati, tracarchi ch’elli sò di neve pisanesca. Ventu, micca. L’aria pare suspesa anch’ella, à gode di stu spettaculu. Ogni tantu un trattu ligeru ghjustu per dì chì a natura hè viva. È sti foi, sò stuzzicaghjoli anch’elli mirà ! À colpu seccu, stendenu e so ramette per fà vulà una manata di neve, chì rifala cum’è polvera d’argentu, cù à mezu duie  o trè fronde, chì parenu d’argentu anch’elle, in stu mondu d’inchjostru prufondu, è di grisgi è di biancu.
Osinnò hè silenziu. U minimu rimore piglia una dimensione irreale. U trattulellu, quand’ellu li vene in faccia, ogni tantu li porta u muscu di a capra appesa di l’astra parte, à una quindicina di metri. S’ellu a pò sente ellu, un animale salvaticu ne pò fà astr’è tantu. Tinè ! à trè ore di mane sente un rimore di passi, ciatti ciatti, ma traditi da e strapunte di fronde di foi cascate pocu fà, è appuzzate, s’ellu si pò dì, in ogni ciottulu. Eppo’ sente un muscu forte, una puzza ci vole à chjamalla cusì, micca a capra, qualcosa d’astru, qualcosa ch’ellu ùn cunnosce micca. È li rivene à mente a faccia di stu pastore sdinticatu di u Chitral, dicenduli à prupositu di u barmanù : « Ma chì puzza, o amicu, chì puzza ! » L’omu salvaticu hè quì vicinu, almenu ch’ellu sia un orsu ? Una vintina di metri micca di più. Ùn viaghja più. Bilal ùn u vede ma u sente rifiatà. Insischitu, hà quantunque ripostu l’apparechju fottò pianu pianu per chjappà a carabina. Trimuleghja. Spatansceghja. Assuffoca. Avà un sente più c’à un ciangottu tarribule in lu so pettu, a so gola, e so tempie, pare chì e so arterie avessinu da splusà. Eccu… u passu chì ripiglia, s’alluntaneghja. A puzza si svapureghja ind’è l’aria fresca, ma s’appiccica u so ricordu indelebile nu e nare di Bilal. A piena di sangue nu u so corpu s’appacia, u so rispiru dinù…
L’alba ùn hè ancu à spirià, ma i nuli sò stati spazzati, è a chjarura hè tale chì, oramai, Bilal distingue ogni ditagliu sin’à l’orlu di a furesta. À mezu à a chjarina, ci hè una forma chì li pare strana : sott’à a neve s’induvineghja una spezia di picculu domu, altu di 30 centimi à pocu pressu, cù un bastone à mezu, chì pare ficcatu nentru. Nurmalamente saria passatu dece volte davanti zenza facci casu, ma stamane, hà avutu una chjarina di 200 metri vatrati sott’à l’ochji tutt’à a nuttata, avà ne cunnosce ogni ciottulu, ogni petra, ogni ceppa.
Versu ott’ore di mane, da ch’ellu face ghjornu à bastanza, trova u curagiu d’arrizzassi è di sorte. Và a rendesi contu di ciò ch’ellu hè stu domu, caccia a neve : hè cum’è un picculu cairn fattu di cotule accatastate, è u bastone hè da veru ficcatu à mezu. Zenza troppu sapè u perchè di i so atti, si mette à caccià a neve dinù à l’ingiru, è s’arvede chì a tarra è stata vultulata ùn hè tantu. In vittura ci hè una pala. Và à circalla, ci vole una mez’uretta per fà u pass’è vene. Da ch’ellu volta si mette à scavà, pianu pianu prima, poi più in furia. Infine sente qualcosa, caccia a tarra cù e dite : a sensazione d’un pilame ! è stu batticore inarteriatu torna, cum’è sta notte… caccia a tarra, torn’appena : un bracciu ! un bracciu umanu, pilutu assai ma... Assuffoca torna, eppuru spatansceghja cum’è un cane in piena mossa à u cignale. Ellu a sà ciò ch’ellu hè. Ciò ch’ella hè piuttostu : una donna ! una donna chì pare surtita da i so libri di paleoantrupulugia ! Ùn hà mancu u tempu di gode di a so vittoria chì ci hè sta puzza, torna, stu pesu chì li casca addossu, sta manu nera nant’à u so visu è… stu rimore di legnu troncu.
Eppo’ sta notte bella, magica è sirena.
Cascatelle di cotru è fiuretti d’argentu.
Una sciarpa di nebbia frisgia a luna piena,
Stu ciangottu in lu core oramai s’hè spentu.
A sera di u 30, à l’annuttà, Faustine affacca in la chjarina cù una squadra di giandarmi. Bilal hè quì, lividu, ind’una pustura strana : indinuchjatu cum’è un musulmanu in prighera, ma u so capu hè giratu à l’arrinversciu, l’ochji fissi versu u celu. Appinuccia di sangue figne da u so corpu.
Accantu à ellu c’è un tufone, d’un metru nant’à dui à pocu pressu, una pala, cum’è s’è qualchissia avessi appruntatu a so tomba zenza ficcallu nentru.

1 commentaire:

  1. Da un capu à l'altru m'hà da veru tinutu in àlitu a vostra nuvella chì mi sò lettu quasì ind'è un amme ! Voi chì site di a sterpa di li nuvellaghji benedetti è attalentati ch'ellu mai si spenghji l'ìndule vostru di a linguà è di u cuntà ! Cù stima Carole

    RépondreSupprimer