dimanche 14 novembre 2010

Anu da vultà


Una nuvella di
Jean-Yves Acquaviva

I sentu vene. Sentu i so scarpi pichjà e chjappelle à passu regulare. Sentu e rotule di u carrettu ch’elli puntanu strità a so brama d’ogliu. Sentu a chjave girà in a sarrenda, a lotta di u farru contru à u farru. Sunnieghju ogni volta chì a sarrenda vince. Ma, innò, a chjave hè sempre più forte. Mi ritirgu u più pussibule in u mio scornu, vularia fughje ma scappatoghju ùn ci n’hè. Vardu à diritta, à manca, in sù…Ma, innò, ùn ci n’hè. Chjodu l’ochji, i sentu bulicà circhendu a sciringa. Una siconda di silenziu, sempre quella siconda chì dice c’anu trovu. Sentu cascà in pianu e trè candelle chì sortenu à tempu a l’aria. S’avvicinanu, mi piglianu, mi trascinanu. Sentu l’acu chì entre in mè, sentu ‘ssu liquidu chì si sparghje in tutti i mio musculi. Si ne vanu, mi lascianu stracquatu à l’astru capu di a pezza, cum’è mortu. Sentu torna a chjave, i passi nant’à e chjappelle, u mughju di e rotule. È torna u silenziu.

Cercu à move mi, à vultà in ‘ssu scornu chì mi sà cusì bè asconde. Mi ci hà da vulè una ora o duie à fà la. È a pena cresce. Vularia minà di pugnu u sulaghju cutratu, ma cumu fà cù ‘ssa camisola ch’elli strighjenu tantu ? Allora mi tirgu cù u capu, provu à ficcà i denti è viaghju, palmu appressu à palmu. Ci vole c’o volti quallà nanzu ch’elli vultessinu, chì anu da vultà, a socu. A pena cresce torna, mi brusgia in ogni locu, mughju. L’ultimi dui metri, i piu difficiuli. I mio denti sculiscianu nant’à a mio bavacciula. Ùn ci aghju da ghjugne, ci vole purtantu. Avà mengu cù u nasu per tirà mi torna un pocu. Vularia puntà cù i pedi, ma cumu fà cù ‘sse pastoghje strette strette ch’elli m’anu messu ? U mio nasu hè in sangue, è sculiscia ancu ellu avà. Un metru è ‘ssa pena, o s’ella era murtale…Invece, mi ramenta c’o sò bellu vivu, marturiatu, culpitu ma bellu vivu.

Anu da vultà è ùn ci sò ancu. Pesu un ochju, è feghju u mio paradisu, cusì vicinu è cusì luntanu. Aghju fastidiu à spiccicà a mio faccia impiciata di sangue è di bavacciula imbulighjati. Mughju torna per dì u dulore, micca quellu di a piccatura, quellu assulutu d’ùn pudè tuccà u mio scopu. Aiò, ci sò, un mezu metru. Chì hè ‘ssu sforzu di punta à u sullevu d’esse torna agrundatu in u mio scornu ? Aiò ! Ci s`o quasi. Avà ci vole c’o mi pesi à pena per appughjà mi à u muru. Vultà mi versu a porta è pudè difende mi quand’elli vultaranu, chì anu da vultà. Eccu, sò stracquatu nant’à u spinu, qualchì capata à l’aringuarsciu è pudaraghju rifiatà mi. Ci sò ! Chjodu torna l’ochji, rispireghju più pianu. A camisola è incicciata di sangue è di stupu, sentu corre nant’à u mio tupezzu a cunsiquenza di e capate d’anz’ora. Sò firitu ma sò in u mio scornu, ascosu. A pena addibbulisce, mi cappia in fine. U casticu hè compiu. Chì hè ‘ssu rimore ? Pare u stritu di rotulelle in brama d’ogliu…

3 commentaires:

  1. L'ai scrittu da pocu per u bloggu ò ti piacia ghjà stu ghjenaru tandu ?
    S'ellu si ne sorte averà bisognu d'un dentistu u corciu :-D

    RépondreSupprimer
  2. l'aghju scritta à posta ma mi piacià nanzu "ssu gennaru, mi piacenu tutti i gennari...

    Dintistu ne cunnoscu unu bonu.

    JYA

    RépondreSupprimer
  3. Eti lettu 'ssu testu ?

    L'aghju trovu strabonu. È vo ?

    RépondreSupprimer